Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

antonn
Deltagare

Idag nollade jag motorn! Kammarna var som dom brukar vara på og900: de låg nästan på markeringarna och pinnen på svänghjulen stod rakt upp, kolv på cyl #1 var i toppläge!
Tog en rund gradskiva och satte noll på spetsen på givaren och 117 på ribban vid dubbelhålet. Räknade 19,5 hål från dubbelhålet till givaren vilket fler har fått så det bör vara korrekt monterat.

Här är bländarskivan monterad:

Så här ser toppen ut, 3000mil efter renoveringen:

Tittar man noga så ser man ventilkåpan uppe i vänstra hörnet, helt ren på insidan.

Det börjar bli dags att slänga i motorn nu, ska skruva ihop framvagnen tillsammans med kilen fjädrar och monroedämparna från den svarta imorgon.
Sen hissar jag i motorn så fort allt smått krimskrams är monterat, ska bli så riktigt spännande och se om den startar!

/Anton

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng