Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

antonn
Deltagare

@M.Broberg wrote:

Vevhusvent – javisst, men vad? fin kompression (mycket fin) så…

ska borra upp hålet i 9-5/9-3 oljefällan till större än rekomenderat. Sen sög det inget ur slangen innan turbo, var läckage där så det ska åtgärdas.

ska även ha tag på en Riktig oljesticka med rör så jag kan slänga min hybrid. verkar dock AS svårt att få tag på. letade hela vintern utan framgång.

går ju riktigt fin med. önskar jag hade en tidtagningsgrejj så jag kunde få lite tider, och slipper jag oljeläckage blir det att bänka.

Är backventilen hel och sitter rätt (ska flöda mot insuget, inte in i ventilkåpan) så ska det lira. Fast kanske är ”fel” att testa att den är helt 100% genom att blåsa i slangen för turbon flåsar nog lite mer 😆
Du får ordna oljeläckaget snart då, vore kul att se lite siffror på pappret 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng