Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

antonn
Deltagare

@Sulo wrote:

Anton’s Saabverkstad är hur skön som helst. Heja! 🙂

Tack! Sån feedback uppskattas! 🙂

Här kommer en liten historia om hur man man kan sätta sig själv i klistret genom att vara lat och inte fixa problem i tid 😀
Haken till förardörrlåset på min 3D hoppade ur för ett tag sen så jag har låst bilen genom att trycka ner pinnarna på bägge dörrarna innan jag stänger dom och det fungerar ju utmärkt fram till den dagen då man lämnar nyckeln i tändningslåset vilket hände mig igårkväll i storstaden Hudiksvall när jag skulle gå på bio. 😳
Som tur var hade en kompis som bor i Hudik lämnat ett verktyg (inte så svårt att gissa vilket) på ena bakhjulet medan jag satt inne på bion så det gick ju bra ändå.. tillslut.
Det kändes ju lite sådär att göra inbrott i sin egen bil på en väl upplyst parkering med flera personer i rörelse samt lägenhetsfönster som pekar mot parkeringen :mrgreen:
Ska haka i dörrlåset på förarsidan, fixa centrallåset samt montera fjärrlås framöver. Då borde det bli svårare att låsa in nyckeln tycker jag…

Snart är det dags för första provturen någonsin i mitt Trionic-5 projekt!
Fixade plus&minus-kablar till skuffen idag men batteriet orkade inte dra runt startmotorn, det hade stått för länge så nu står det på laddning.
Det enda jag behöver göra är alltså att vänta lite på att batteriet ska bli laddat! 🙂
Och i detta nu medan jag skriver kommer jag på att jag måste byta spakställ eftersom jag har dragit av en gänga till växelspaken men det måste jag göra ändå med tanke på att jag inte har nycklarna till bilen utan startar den på annat vis. Vänta nu… Bryter upp dörrlås och startar bilar utan nycklar.. Det här låter lite fel :WH

Ska bli skitroligt att äntligen köra en sväng med bilen men samtidigt är jag rädd att den ska falla i bitar.. Jag vet ju vem som skruvat ihop den 😯

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng