Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter

svartvit
Deltagare

@antonn wrote:

Ska man sträva efter att ”strömförbrukningen” ska ligga väldigt nära 0.00 på en gammal bil utan larm? Det borde väl bara vara klockan som tar ström när en gammal og900 inte är igång?
På T5-projektet har jag ju gått igenom varenda kabel känns det som och tagit bort larm så på den borde det endast vara klockan som tar ström nu när den pendlar mellan 0.00-0.01 avstängd.
Jag tar fram multimetern igen efter jobbet! Det är faktiskt lite roligt att leka med den :wrench

Ja det är rätt. Eventuellt då om du har en radio med minne kan det väl dra lite ström, men inte så mycket. Utan larm har du definitivt något fel om det drar 140 mA. Klockan kan du se på multimetern genom att den flippar till varje sekund, men den ligger på ett fåtal mA om jag minns rätt.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng