Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Rostlagning

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Rostlagning

antonn
Deltagare

Bilen har i princip stått i en månad i väntan på svetsning, ska lämna bort den imorgon.
Igår hämtade jag en huvudcylinder och bromsrör i bra skick som jag gjorde rent och monterade, fyllde upp och luftade så har förhoppningsvis bromsar nu. När jag fick bilen så saknades huvudcylindern och bromsrören var avklippt.
Bytte till 16″ aero i förskräckligt dåligt skick (legat ute i vinter) och ställde ner den på backen, skruvade bort drivaxlarna och spände upp avgassystemet.

Nere på backen igen. Snuskigt hög fram trots att den är sänkt men det saknas ju något under presenningen (det som ligger under plasten närmast i bild) 😆

Bara en liten teaserbild. Hela fronten byts ut efter bes och förhoppningsvis får bilen en rejäl polering och vaxning med.

Ikväll ska jag iväg och kika på något annat Saab-relaterat, Det kommer förmodligen en uppdatering om det lite senare i veckan 🙂

/Anton

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng