Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Trionic-härva ”på G”

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Trionic-härva ”på G”

antonn
Deltagare

@joH900 wrote:

MAIN och PUMP står det nog. Huvudrelä och bränslepumpsrelä för LH 2.2/2.4/2.4.1/2.4.2 och Lucas CU14/CU14.1 sitter precis ovanför ECU på passagerarsidan, två reläsocklar som sitter fast i lucashärvan.

1992 bör endast finnas 2,1i så det lär nog va en 2,1. Du kan ju passa på och plocka toppen också då 2,1 och 2,3 topp är samma topp, eller så lyfter du ur hela motor å låda 😉

Haha, du ser: PUMP! Kanske därför jag tänkte på bränslepumpen 😆
Jag kollade upp reg och det var en AC55E och E ska stå för b212, sen är jag också rätt säker på att det är som du säger att dom bytte från 2.0i till 2.1i mot ”slutet”!
Insuget går ju rätt snabbt att skruva bort, toppen har jag ingen större lust att ta väck eftersom bilen står rätt dumt till.. alldeles vid den lokala motionsslingan 😀

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng