Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Trionic-härva ”på G”

Forum Övrigt Projekt / Min bil Körsbärsröd 900S -90 – Motorbytet fortsätter Sv: Re: Körsbärsröd 900S -90 – Trionic-härva ”på G”

antonn
Deltagare

@SaabAero wrote:

Har du inget schema? Borde framgå tydligt där var kablarna går.
Saknar du schema tycker jag absolut du ska lägga lite tid på att hitta det.

Hade inte tänkt på att Googla det.. Hittade denna länken ganska snabbt: http://files.doda.se/CU14/
Svarar på mina egna frågor här nedan:

1: Följde den Blå/Röda kabeln från lambdasäkringen och den går till ”271 Förvärming lambdasond” & ”136 Lambdasond” så jag drar ner den till kabeln för ”O2 Heater” på NG900-härvan, fungerar nog skitbra!

2: Brun/Vita kabeln stjäl ström från spridarna och går till ”144: Tryckvakt” och sen till ”86: Bränslerelä” för att klippa strömmen ifall tryckvakten slår ifrån?
Tror jag tänker rätt där. Och tryckvakten behöver jag ju inte eftersom T5 har en egen funktion för det så jag struntar nog i att koppla tillbaka den.

3: Den Grå/Vita kabeln går till kolkanistern! Den kan jag nog också ta bort för det har ju NG900 kabelhärvan en egen kontakt för.

Att jag är så korkad så jag inte sökt på det här tidigare… 😳 Det tog ju bara några minuter att leta upp vad det var nu :wacko
Tack för tipset! 😆

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng