Sv: Re: Kupéfläktsbyte med ACC

Forum Modellspecifika forum 9000 Kupéfläktsbyte med ACC Sv: Re: Kupéfläktsbyte med ACC

#33695

rodder76
Deltagare

Jag har förvisso bara bytt på en 9000 och en 9-5.
Största problemet på 9-5 var nog att få loss den ena torkararmen…. riktigt så smigdigt går det inte på 9000, även om det gick snabbare än jag trott.

Jag tog bort den svarta plasten, och förstår inte hur ni lyckats byta utan att ta bort densamma.
Sen är det ju ”förlängningen av torpedväggen som ska bort.
Sen får man pilla undan allt man ser som kan vara i vägen. Minsta lilla kabel eller slangsnutt kommer jävlas om den finns i närheten.
Till sist är det bara slita, tycka och bända, svära, plåstra om små rivsår och ta styrketårar med kaffe, svära lite till, ge upp, överväga skrotning och till sist jävlar anamma. Att de satt i fläktpaketet innan vindrutan och motor när bilen tillverkades tar jag för givet. Det torde vara omöjligt att inte repa upp plasthuset med både vindruta och motor i bilen.
Jobbet klassar jag egentligen inte som svårt…. utan bara som jävligt. Mer våld (säger jag som hatar våld) och fler skrapade knogar är det enda som behövs… o kanske ett ryggskott om man har anlag för det.

När den är ur så tar man ut segern i förskott…. för skiten ska in igen. Den bara trillar på plats…… när den väl gör det. Men det kan ta enormt mycket tålamod innan den trillar in på sin plats och fästena bara klickar i.

May the Force be with you//

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng