Sv: Re: Kvalificerat vansinne, så elakt gjort mot….?

Forum Övrigt Projekt / Min bil Kvalificerat vansinne, så elakt gjort mot….? Sv: Re: Kvalificerat vansinne, så elakt gjort mot….?

hotrodder
Deltagare
Saabcustom wrote:
Att du inte ser potentialen till en hal custning !! Passa på att göra HT !! Skulle bli ypperträffligt utan B-stolpar !

/ Kenth

Tro mej! jag både har sett och ser potentionalen med att bygga HT, har även disskuterat och analyserat sådana tankar in i absurdum med olika personer både här på forumet och privat. Jag har stått timmar (snudd på) i verkstan med tumstock, klippt mallar osv. osv. och jag håller med, taklinjen kommer verkligen till sin rätt om man skulle rycka b-stolpen och bygga HT men, det finns ju alltid några men.
Jag har letat en lämplig mekanik utan resultat, sidorutan både måste först glida bakåt och sedan tippas i bakkant vilket innebär den måste byggas från scratch. Plats bakåt finns inte för där är hjulhuset, visst såga upp en springa… Sedan har du möket med skenor som ska hålla i rutan och som måste formas exakt efter rutans väg, åsså tusen andra saker… Det tar TID, TID och åter igen TID… Timmar som måste delas med flera av mina andra projekt och planerat arbete bara nu i vår, förutom rullande jobb som bara dyker upp och reportage som ska skrivas:
¤ Motor/låda som ska ur och helrenoveras i min 92.
¤ Emsen ska framvagnen renoveras, inredningen fixas, avgassystem byggas den ska dellackeras och besiktas.
¤ Finfyran har en skärm som ska lackas sen ska den maskinpoleras.
¤ 99´an jag inte ens hunnit hämta ska städas upp och besas.
¤ Klassiker levererade i torsdags en lyx Merca som ska fixas både inuti och kaross som ska premiärvisas på TRÄFFPUNKT 70 nu i maj.
¤ Veckan som kommer har jag en smälld Volvo 164´a som ska riktas.
¤ En Corvette med elfel kommer på tisdag…
¤ Mustangen skriker efter kärlek, har två roddbyggen igång, en Jeep som ska nya hjulpupphängningar + skivor, trucken ska hellackas, Cheva Vanen ska göras klar, det finns en 95´a… *ehhh* Fan! nu när man radar upp allt så mår man ju bara dåligt… :sick:

Sen utöver alla bilar har jag gården med tillhörande skog som kräver sitt. Utbyggnationen av verkstan bla. gjutningen av golvet + sista väggen ska fixas, vi ska börja renovera stora huset mm. mm. Mitt i allt detta så ska man försöka ha så lite associalt beteende som bara är möjligt mot sin fru och ge oss kvalitetstid som tex. ta skotern till fjälls. Där man gräver ner sej i en fjällsluttning, eldar, lagar mat och lapa sol i bara kortärmat. Säger bara… sörlänningar det måste ni prova på 😎
Å ”Fyran”… den ska rulla i vår så HT tankarna ligger tyvärr på hyllan :sad2:

[size:14pt]UPDATE!!![/size]

TISDAG´ens jobb

Innan definitif häftning av sidopanelen så måste sparklådans rost fixas. Enkelt som tusan när sidostycket är helt borta.

Dryga centimetern av tenn eldas bort och detaljstudera gärna fabriksjobbet med skarven från -59. Saabarna byggdes helt klart många gånger rent hantverksmässigt.

Japp! nu börjar linjen bli rätt…

Underkant på panelen måste bytas…

Sedan tillfällig provmontering igen.

Fortsättning följer, INTE MISSA!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng