Sv: Re: Kvalificerat vansinne, så elakt gjort mot….?

Forum Övrigt Projekt / Min bil Kvalificerat vansinne, så elakt gjort mot….? Sv: Re: Kvalificerat vansinne, så elakt gjort mot….?

hotrodder
Deltagare

MEGABAMSINGUPDATE!!!

Helgens jobb den 16 mars -09

Det var nog ingen som förstod att det inte var något larv när jag sågade till masonitpanelerna. Med en långsiktig planering så rullar bilbyggena på bättre och det ska givetvis bli ny klädsel och sidostycken. Klädselpanelerna är lättast att göra i detta skede för man har alla hål för clipsen snudd på gratis när man så här enkelt kommer åt att märka ut från baksidan.

Sista justeringen och inmätning innan definitiv fastsättning av ytterpanelen…

Så var det dags för att pyssla ihop sista hålet på innerskärmen och efter lite fintänkning blev det så här bra.

Skärmens övre infästning har diverse rostporer mot tak och c-stolpe så en vinklad plåt tillverkas. Det här jobbet var skittråkit när jag plåtrenoverade 92´an och det har inte blivit skojigare. Det är flera bökiga moment som tex. mutterstycken ska svetsas och som måste mätas in exakt. Det är dubbelplåt där hjulhus möter tak, plåten svänger svagt åt flera håll och kanten måste bli helt perfekt. Eftersom en miss här syns direkt mot den bultade skärmen. Enda trösten i eländet är att skarven mellan innerskärm och tak ligger på ett helt annat ställe på 93´an så det finns inget karosseritenn här där jag lägger svetsskarven. En klen tröst i sammanhanget är att andra sidan är något bättre.

JA!! en sida klar och i ivern kapade jag in och svetsade fast överdelen på sidostycket på mindre än fem minuter.

Sparklådan på förarsidan är så dålig att här krävdes krafttag.

Sparklådan under dörrstolpen var helt obefintlig, nederdelen på dörrstolpen likaså.

En snutt från b-stolpen som satt fast mot taket på 93´an löste problemet på ett smärtfritt sätt och en ny ytterplåt till själva lådan kunde tillverkas och häftas upp.

Så vidtog det lite mer pet med innerskärmens skarv mellan ”de två” Åsså utrotade jag ett styggrosthål som sölat ner baksätet på Fyran när det varit blött ute.

Ingen återvändo… Bara att sätta igång med skitjobb nummer 2 och jag började med mutterstyckerna.

JAAAA klart som fan!!!

Fortsättning följer om ett år eller två…

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng