Sv: Re: Låga mätarställningar på 99 / 900

Forum Modellspecifika forum 90/99 Låga mätarställningar på 99 / 900 Sv: Re: Låga mätarställningar på 99 / 900

Lustgasen
Moderator

Min 99 ’84 som jag köpte en gång i tiden hade ”tvärtom” den hade passerat en bit över 40 000mil men sedan hade den börjat säcka ihop.
När man sedan körde i ~110km/h och skulle bromsa var fortfarande hastighetsmätarevisaren kvar på 110 en lång stund innan den sakta börja röra sig neråt hehe. :racesmile:

Eftersom jag ville ha en bil med fungerande hastighetsmätare och trip/mätarställningsmätare, så byttes en till med en på 30k? på mätaren.. när den sedan såldes till william skruva han fram den till 42tusen som den gamla stog på, haha det var roligt :racesmile: 😀 . Liksom, oftast skruvar man ju bakåt de ,men här har vi en ärlig man haha 😀

//Anton

Saab 99 Van -77

Sekreterare och redaktör i Svenska Saabklubben

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng