Sv: Re: Lågt GLT og900 t16 / laddar dåligt överlag.

Forum Modellspecifika forum OG900 Lågt GLT og900 t16 / laddar dåligt överlag. Sv: Re: Lågt GLT og900 t16 / laddar dåligt överlag.

nylen
Deltagare

Hej allihop!

Nu har jag gjort lite mer… :wrench

Bränsletryck:
Vid endast tändning: 2,4 bar
Vid tomgång: 2,45 bar
Vid gaspådrag hoppar den upp till 3,5 bar lite snabbt och sen lägger sig på 2,45bar.
Vid tomgång utan vakuum: 3 bar.

Sen har jag testat annat som:

Nytt soppafilter (Saab original) = Ingen skillnad

Ändrat Gnistgapet på tändstift från 0,85mm till 0,65mm (Stod mellan 0,6-0,7mm på skärmen) = Ingen skillnad, ytterst lite misständning på tomgång.
BCP7ES, jordelektroderna och mittelektrod är gyllenbrun och metallhöljet som är längst ut (början på gängan på ’undersidan’ är svart/sotig)

Tagit lös knacksensor och rengjort ytan samt oljat in efter instruktion, monterat den ca 20 grader ifrån rakt fram = Ingen skillnad

Flyttat MV’n till högra framskärmen vid lyset = Ingen skillnad, Mätt MV’n till 28,2ohm, blåste mellan C & W åt båda håll då den ej va spänningsatt, R va stum.

Tagit bort kåpan för tändstift/kablar då denna va en moddad tändkasset för syns skull = Ingen skillnad

Några idéer på vad göra härnäst? :ID mäta upp flödet på soppan och isf hur ska man göra detta? utan tändning o köra startmotorn?

Blir fan inte klok på detta!! :sad
Vill bara säga att bilen har varit så här i flera år, innan all modd, hade endast en röd apc-box 137007001 på, men jag har trott detta ”fel med spikningar” berodde på att apc’n va inställd så. Nu när man har spikdiod så känner jag igen tendensen på laddsänkningen.

Vill tacka samtliga som hjälpt mig med idéer och jag hoppas ni kan fortsätta hjälpa mig 😉

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng