Sv: Re: Lite frågor om 900 t16

Forum Modellspecifika forum OG900 Lite frågor om 900 t16 Sv: Re: Lite frågor om 900 t16

joh900
Deltagare

1. Grundkonstruktionen på lådan är mer eller mindre samma för alla gamla 900, så med lite plock mellan lådorna så kan man köra med lådor från 1979-1993 (går även med lådor från 99 och 90 också, men då får man byta främre locket då främre motorfäste skiljer).
2. Jag brukar hamna runt 0,85l/mil på bensin, mest landsväg men även lite stadskörning. Har kört en helt tank på 0,72l/mil också men då var det långtur och ganska försiktig körning. 0,85 hamnar den på om man gillar och köra om andra bilar… :mrgreen:
3. AC är endel jobb, beroende på årsmodell så finns det kablage fördraget till mycket. Farthållare har jag monterat efter på min svarta, lite mindre pyssel. Även där är mycket fördraget, beroende på årsmodell. AC är inte jättevanligt på 900, speciellt inte fungerande.
4. Pris beror på skick, med tanke på att det finns endel att göra på den du har tittat på så pratar vi nog inte så mycket pengar, OM den nu inte är helt rostfri och saknar lackskador. Kanske 3000-4000kr? Rostfri så kan man nog kanske dubbla det. Utrustning drar upp priset lite, t ex fin skinninredning, Aeropaket, stora vingen osv, om det nu är en 3 dörrars bil dvs.
5. De är lätta att få lite mer effekt i för ganska lite pengar.

MVH

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng