Sv: Re: Motor 900 Aero -84

Forum Modellspecifika forum OG900 Motor 900 Aero -84 Sv: Re: Motor 900 Aero -84

saabaero
Deltagare

Jag tror du ska justera tillbaka LMM. Co brukar aldrig ändra sig på LH-bilar, men det visar sig väl när du får det kollat. Om inte annat kan du justera hos SPB 😉

Provtryckning
Jag brukar använda en cykelpump modell fotpump med manometer. Ofta följer det med en nippel för luftmadrasser och liknande som passar perfekt på vacumslangarna i en Saab 🙂
En annan variant som går snabbare är att trycksätta hela systemet redan vid turbon. För det har jag tillverkat en 50mm plastplugg med 1/2″ snabbkoppling för tryckluft. Tar bort turbons inloppsrör och sätter dit pluggen istället och kopplar på tryckluft med ca 1 bar tryck (lite över max laddtryck). Sen är det bara att börja lyssna var det pyser och fixa läckorna eftersom. Som hjälp kan man även använda såpvatten

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng