Sv: Re: Motor frågor 900 T8 Special -89

Forum Modellspecifika forum OG900 Motor frågor 900 T8 Special -89 Sv: Re: Motor frågor 900 T8 Special -89

turbocab
Deltagare

Ingen som sätter emot det jag skrev alltså? Då antar jag övriga forumet håller med….

Ratten förresten: Är den ”vanliga” läderratten tre-ekrad som satt på alla turbos/Aeros runt den tiden, ska se om jag har nån bild. Läder var det i alla fall, även läderdamask, ellucka, elhissar mm var standard. Dock fanns inte farthållare original eller AC om jag fattat rätt, dock har några bilar utrustats med det i efterhand. Priset på bilen var nånstans närmare hälften av vad en T16 Aero kostade, så det var verkligen ett oemotståndligt paket, men hade många vetat hur mkt problem bränsle-systemet med kat skulle skapa så hade nog entusiasmen vart lite lägre från början. Dock har ju ett antal bilar såklart klarat sig fint och lever kvar besiktigade, men det krävs nog minutiöst underhåll och att man byter allt enligt rekommendationen, tex hade lambda sonden mkt kort bytesintervall! Men det lär ha vart många Special som hade problem mkt tidigt. Att din bil är bytt motor på tyder på att den strulade också…. Annars är ju T8 sköna maskiner med bra gång och tyst och fint går dom. Men utan kat är dom så mkt bättre.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng