Sv: Re: Motorproblem!

Forum / Modellspecifika forum / 95/96 TT / Motorproblem! / Sv: Re: Motorproblem!

    februari 19, 2013 at 16:34 #52503

    @Hubbe wrote:

    Rickard:

    Stor risk till isbildning i förgasaren är när luftfugtighet överstiga 55%. Cylinder 1 (den närmast torpeden) skulle man tro är den cylinder som frysar till sist, eller ?
    Du skrev också för, när du varvar hårt så vill motorn liksom dö. Detta och för hög temperatur är ja ett tecken för, att cylinder 1 få för lite bensin.

    Hubbe

    Att motorn motar på höga varv verkar bero på inställningar(emulsionsmunstycke, Huvudmunstycke m.m) för det händer ganska ofta när jag varvar lite hårdare, men vanligtvis så brukar inte tempen sticka iväg det har bara hänt 2gånger. någon som vet hur man vet om emulsionsmunstyckena är rätt/fel??? har egengjord luftburk hur påverkar det??? När man läser verkstadshandboken till förgasarna så står det följande om högfartsystemet: Högfartsystemet består av halsring, Huvudmunstycke med kalibrerad hållare, emulsionsmunstycke och emulsionsröret vilka i kombination gör att förgasarna ger rätt bränsleluftblandning inom högfartsområdet. Om bränsleluftblandningen inte är rätt så borde väl motorn mota eller dö på högre varv??? Pumpen har jag kört med förut utan problem så den borde kunna leverara, har även kört på startmotorn med slangen till förgasaren lös och det sprutar rätt ut med en rejäl stråle.

    /Rickard