Sv: Re: Motor/växellådsbyte 95/96 V4

Forum Övrigt Guldtrådar Motor/växellådsbyte 95/96 V4 Sv: Re: Motor/växellådsbyte 95/96 V4

fuling
Deltagare

Mats J:
Ja kanske är verksstadshandboken bättre, men var i denna står det hur man lyfter motor med gungställning?
Hur många har saabs lyftblock för att lyfta motorn?
Hur lång skall bogseringslina vara som man hissar snurran?
Var står det att man bör/skall tilta snurran för att få in den?
Var står det hur i hel… man får loss det växellådan ur det bakre fästet? (när skruven är borta)
Var står det hur man får loss den koniska pinne?
Var står det att det är lämpligt att plugga soppa ledingen från tanken?
Varför tror du att jag har skrivit dessa detaljer?
Jo för de står inte i verkstadshandboken.
Och sist och inte minst, klaga inte tillför då något istället. För med den ärfarenheten du har borde du kunna tillföra en hel del, eller?

Jag har förmodligen missat en heldel nödvändig info i listan, för mycket av det man gör går av sig själv, med andra ord helt själv klart för mig men inte för andra. Sen håller jag med att rattväxel om att verkstadshandboken är så jäv… trågig att läsa. Hadde någon hållit föredrag i samma anda så skulle hela försammlingen sova som stockar inom 5 minuter.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng