Sv: Re: Motor/växellådsbyte 95/96 V4

Forum Övrigt Guldtrådar Motor/växellådsbyte 95/96 V4 Sv: Re: Motor/växellådsbyte 95/96 V4

fuling
Deltagare

Fredrik:
Japp, korrekt.

Men jag har ingen 9/16 hylsa och har aldrig haft häller :-), det går lika bra med 14-hylsa.
9/16*25,4=14,3mm.
Samt det är väll större sanolikhet att folk ett sätt mm hylsor än tum, eller?
Man kan då fråga sig varför en sann saab mupp som mig inte har tum verktyg? Svaret är enkelt
Jag HATAR tum-mått 🙂

Hmmm kanske skulle tala om att det är metriska gängor på motorn och tum-gängor på allt övrigt i bilen. Vad jag vet, eller finns det fler M-gängor i bilen? En översättnings tabell kanske vore bara vilka nyckal mm/tum som är använbara.

rattväxel:
Tack igen.
Dessa rättstavnings program gör mig bara stressad :-), brukar bara bli en massa fel som jag inte begriper vad det är som är fel, eller så använder jag ord som inte finns med. Vist finns det funktioner i rättstavningen så man kan lägga till ord, men då är man ju tvungen att leta rätt på att ordet blir rättstavat först annars blir det fel igen. hmmm moment 22 allså 🙂
Det stora problemet är inte stav felen utan det är syftnings och särskrivnings felen det är det som ger upphov till de flästa missförstånden.
Syfting och särskrivnings fel fixar ej rättstavningsprogramen tyvärr, eller?

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng