Sv: Re: Multipla tändspolar?

Forum Modellspecifika forum 90/99 Multipla tändspolar? Sv: Re: Multipla tändspolar?

#35958
saabaero
Deltagare

@ReinO wrote:

Men sannerligen, B-motor, 16V och DI är en spännande kombo som säkert kan förbrylla en del kännare. 😉

Förmodligen är det bara kännare som reagerar på att något är konstigt.
Jag har inte träffat någon som reagerat på att jag har tändkassett på min og900… men däremot brukar ingen missa den grova lindade DP´n

Oavsett man väljer DI eller Trionic behövs en vevaxelgivare och det är den jobbiga delen.
DI och T5.2 (Trionic 1993) och även EZK använder samma vevaxelgivare som bara behöver en bländarskiva.
Det är inte så stor skillnad i jobb med att montera DI jämfört med Trionic.
Trionic har fördelen att vara komplett system, enklare att hitta och är enklare att programmera

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng