Sv: Re: Museibilarna bjuds ut!?

Forum / Övrigt / Allmänt / Museibilarna bjuds ut!? / Sv: Re: Museibilarna bjuds ut!?

    januari 21, 2012 at 08:16 #38181

    Håller med men lite sjukt är det eftersom fodringsägarna också vill ha sina pengar osv.
    Museet måste ju bli skitdyrt om man betänker att 1St urSaab lär ha fått ett bud på 2 miljoner och en kille som ringde mig säger sig ha bjudit 200000euro för en utav Sonett 1:orna. samma bud som han gav Dr Muller-Ott & inte fick köpa hans gröna för. Hoppas att de kom ihåg att budet var + moms……..
    Jag vet ytterligare någon som har bjudit för långt över miljonen på ett tiotal bilar tillsammans. Han har i allafall inte glömt bort momsen!

    Hur kommer de att göra? Sälja alla till 75% utav maxbuden? Sälja styckevis? Spara några av de verkliga rariteterna och sälja resten?

    Jag vet dessutom en person som har haft starka funderingar på att köpa rubbet. Han har redan varit ner till THN och inspekterat allt. Dock förtegen på om han har lagt in något bud eller inte. Han har dock fått full insyn i de bud uppgifter som jag har fått från hela världen.
    Vi får väl hoppas att vi får lite svar i eftermiddag.

    Angående bantning utav bilarna på Museet så tycker inte jag att man kan ta bort så många bilar då de flesta faktiskt är en stor del utav historien. Räknade på detta och det känns som att en bantning på mer än c.a 20-30bilar är hårt även om man istället kan låna in motsvarande bilar. Många bilar har ju lång historia i Saabs ägo & är unika på ett eller annat sätt.

    /Fredrik