Sv: Re: Museibilarna bjuds ut!?

Forum Övrigt Allmänt Museibilarna bjuds ut!? Sv: Re: Museibilarna bjuds ut!?

hotrodder
Deltagare

@DanSaab wrote:

Så att de sa att de är ledsna över att det inte är att rädda kulturen, utan att det handlar om att få in så mycket pengar som möjligt håller jag med om. För mig hade det varit så sorgligt att jag hade gett upp med omedelbar verkan…

Det är inte konstigare än att det är deras jobb. Har egentligen ingen betydelse hur många som än tycker det är fel. Jag har själv köpt en del saker på anbud och konkursförvaltarens uppgift är att få fram så mycket stålar det går vid en konkurs och försäljning. Tror att det är ett direkt lagbrott att sälja av inventarier till ett lägre pris än högsta när sakerna/bilarna som i det här fallet gått ut på anbud.

Oavsett vad vi tycker om samlingen så finns det inte på kartan att konkursförvaltarna godtyckligt skulle kunna välja ut en köpare, komun, Inovatum etc. om de lagt ett bud som är lägre än någon annan enskild köpare. Det som konkursförvaltarna kan bestämma är om samlingen skall säljas ostyckad eller del för del. Givetvis beroende på anbuden om summan styckevis (vilket den med all sannorlikhet gör) överstiger anbud på hela samlingen.

Det konkurförvaltarna nu gör är att ta kontakt med anbudsläggare och sammanställa hur seriösa och snabbt försäljningen kan ske, allt annat vore väldigt märkligt. Trist, tråkigt å eländigt javisst. Men tror faktiskt att det är rätt kört.

Jag hoppas dock verkligen den här gången att jag har fel och att samlingen kommer att förbli intakt… 🙁

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng