Sv: Re: Någon som kan saab 900 turbo års 95?

Forum / Övrigt / Allmänt / Någon som kan saab 900 turbo års 95? / Sv: Re: Någon som kan saab 900 turbo års 95?

    juli 9, 2005 at 20:16 #90909

    Köp gärna en graderad turbotrycks mätare och koppla in för att mera exakt kolla vad du har för laddryck. Även om du inte vill ha den i bilen sedan är det ett bra mätinstrument när du justerar bilen …
    Det finns några olika sätt att höja turbotrycket på din bil

    Ett sätt är såklart att mappa om styrsystemet men det är inget man gör själv och är i mitt tycke det enda seriösa sättet …

    Ett annat sätt är att höja grundladdet lite då ökar hela tryck registret detta gör man genom att skruva ihop stången som sitter på wastergaten på turbon.

    Kolla ditt grundladd genom att köra på trean i ca 70 Km sätt foten lätt på bromsen och gasa full gas då kommer den bara att ladda i grundladd tryck mätt med en graderad mätare vad du har då … jag skall kolla vad det skall vara i din bil ….

    Det finns flera sätt att lura din bil till högre laddryck men dom skall jag inte gå in på nu ….

    Men om bilen går bra och du är nöjd varför sänka trycket du kan ju reglera det med högerfoten

    mvh Fredde