Sv: Re: Nyheter om 900klubben.com

Forum Klubbinformation Styrelsen informerar / Hemsidan Nyheter om 900klubben.com Sv: Re: Nyheter om 900klubben.com

Jonathan
Deltagare

Så, nu är jag åter här efter viss turbulens hemma med nyfödd bebis och diverse sjukdomar i familjen (denna månad kallas inte för VABruari utan orsak).

Jag är övertygad om att alla 900-entusiaster här kommer trivas bra hos Saabklubben. Vi är många som älskar 900 även inom klubben. Tvåtaktsgubbarna kan vara lite vresiga av sig ibland, men det är bara att hojta på mig någon blir för jobbig. 😉

Faktum är att Saabklubben numera inkluderar alla Saabmodeller – från de äldsta tvåtaktarna till NG9-5. Det har gett oss ett stort antal nya medlemmar samt bidragit positivt till stämningen och diskussionerna i vårt forum.

Nu är det hur som helst dags att ta tag i denna ihopslagning ordentligt!

@Turbocab wrote:

Nåt datum för detta?

Jag har laddat ner 900klubbens forum till min testmiljö och kommer utföra ett antal tester av ihopslagningen nu. När jag ser att allt fungerar som det ska, att ihopslagningen kan utföras på ett bra sätt så kör vi.

Målsättningen är att vi ska utföra detta i slutet av denna månad/början av nästa. Men jag tänker inte stressa igenom något med risk för att det inte blir bra. Jag kommer att se till att hålla er fortsatt uppdaterade.

@joH900 wrote:

Hur mycket kommer av databasen kommer att migreras? Kommer även PM att migreras t ex?

I princip allt ska flyttas över till Saabklubbens forum. Trådar, inlägg, användare, PM, bilder osv. Vi vill få över och bevara så mycket som möjligt. Det var exakt så vi gjorde med vårt gamla forum för någon månad sedan.

Sedan hade vi denna ”nya” användare här…

@AD55 wrote:

Så Broberg – varför skulle inte kubben eller SSK kunna förlåta mig –
med Walle var det tydligen inga problem flera gångar om 🙄
Vad är skillnaden på honom och mig ❓

Vad du sedan tror om Sulo eller inte –
men i ärlighetens namn,så vet du inte ett endaste skit om varför jag har blivet bannad på SSK eller inte ❗
Så försök håll en högre nivå på dina inlägg/svar tack.
(vill sulo ta den diskution är han välkommen)

AD55 är en användare som mycket riktigt är permanent bannad i Saabklubbens forum, bl a med användarnamnet ”Plankan”. Han blev bannad innan jag tillträdde som webbmaster för Saabklubben. Jag gjorde misstaget att ge honom en ny chans (för lite mer än ett halvår sedan) och återaktiverade hans användare där. Han blev dock permanent bannad för någon månad sedan, efter att ha framfört diverse hot mot Saabklubben.

Eftersom AD55/Plankan är permanent bannad från Saabklubbens forum och 900klubbens forum nu är en del av Saabklubbens så är AD55 nu även permanent bannad här. Jag hoppas ni inte misstycker det, då han tydligen enbart registrerade sig här (för 4 dagar sedan) i syfte att framföra sitt budskap i denna tråd.

Det är inget fel med att framföra kritik, tvärtom. Det bör dock ske på ett sakligt och konkret sätt, så att det går att förbättra sig därefter. I Saabklubbens forum har vi exempelvis en särskild kategori där man kan komma med förslag till vårt forum: http://forum.saabklubben.se/viewforum.php?f=43.

Om det är något ni funderar över ihopslagningen, lämna då gärna ett svar till denna tråd. Jag lovar att läsa och lyssna på allt (samt svara lite snabbare här nu).

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng