Sv: Re: Nyköpt og900 T16 – problem med E85

Forum Övrigt Projekt / Min bil Nyköpt og900 T16 – Stulen och återfunnen :-( Sv: Re: Nyköpt og900 T16 – problem med E85

mr gear
Deltagare

Okej, lite klargöranden då – tempgivaren ÄR svart, bypassen verkar hel, alla vacuumslangar verkar fina(en något torr och så var slangen från ventilkåpan något sölig), utan att ha kollat med startgas så ser alla övriga slangar hela och fina ut! 🙂

Har hittat en bra plats att sno solenoidströmmen, och för att slippa klippa i befintligt kablage så har jag lagt en liten svart slang med kablar fäst hela vägen i motorhärvan ut till tempgivaren, ska skarva på där och försöka skaffa en kontakt från en bil på skroten så jag slipper röra befintligt kablage, så är det lätt återställningsbart i en eventuell framtid…
Box med relä och motstånd hamnar bakom kickpanelen vid förarens fötter!

Har haft lite ont om tid till bilen eftersom jag utöver det dagliga jobbet precis har gått en dykutbildning och har varit iväg mycket(inte minst hela helgerna) – men ska fixa ”varmstartslösningen” samt byte av bränslefilter i veckan, sen kommer första eldprovet för etanolen när vi åker till österlen på midsommarafton… :dope

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng