Sv: Re: Nyköpt og900 T16 – Stulen och återfunnen :-(

Forum Övrigt Projekt / Min bil Nyköpt og900 T16 – Stulen och återfunnen :-( Sv: Re: Nyköpt og900 T16 – Stulen och återfunnen :-(

mr gear
Deltagare

Upptäckte i fredags (4/7) att bilen blivit stulen under veckan
Efter samtal med en herre som har bil i samma garage så känns det troligt att den blev stulen natten till den 2/7.

Postade inlägg i både forum och på stcs mfl. på facebook och vaknade lördag morgon av ett telefonsamtal från en kille som hade sett bilen i en annan del av stan – slängde på kläder och åkte dit, och där stod den mycket riktigt – i all sin eländighet, det verkar vara ett pundarpar som har gjort turne med bilen då den var full med skräp, kofot och suspekta föremål – och de har givetvis inte kört bilen så lugnt och fint som jag gör så den har numera lite diverse skador, fick inte igång den med trasigt tändningslås och tömt batteri utan den fick bli bärgad från platsen till verkstad.

Jag undrar om det är så att de stängt av bilen på platsen och inte fått igång den eftersom den var tankad på e85 och hade min hemmasnickrade varmstartlösning där man får slå över en brytare för varmstart…

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng