Sv: Re: OG900 50års jubeleumsmodell

Forum Övrigt Projekt / Min bil OG900 50års jubeleumsmodell Sv: Re: OG900 50års jubeleumsmodell

longjohn61
Deltagare

@robert SG wrote:

@longjohn61 wrote:

@robert SG wrote:

Köp en där du kan komplettera med regulator och flaska vid ett senare tillfälle och börja med fluss till en början.

Varför köpa en med fluss tråd bättre ha en lite bättre på en gång det brukar löna sig 😉 och köpa 2st är ju dyrare eller 🙂 plus att resultat blir bättre 😉

Mvh Nisse

Jag syftade på att istället för att köpa en halvtaskig så är det bättre att investera i en riktig svets direkt MEN att man kör med fluss till en början om man anser att det är förmycket pengar på en gång om man ska köpa gas osv. Då kan man ju faktiskt gå över till gas när man känner att man behärskar svetsen alternativt faktiskt behöver få fin kvalitet på fogarna.

Det beror ju lite på vad och vart han ska svetsa, det går ju faktiskt få helt ok fogar med fluss. Att det blir stänk och skit är ju givet men det går ju faktiskt att slipa bort.
Jag formulerade mig jäkligt taskigt bara – fredag;) förstår att du reagerade.

Nemas problemas 😆
Provade själv en svets med fluss och nja om man säger så därav tyckte jag att de tär bättre att köpa nåt so håller hela bilen 😀

Mvh Nisse

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng