Sv: Re: OG900 går riktigt illa

Forum / Modellspecifika forum / OG900 / OG900 går riktigt illa / Sv: Re: OG900 går riktigt illa

    juli 20, 2012 at 20:58 #191753

    @joH900 wrote:

    Bensin är det väl du kör nu, så det är väl enklast och testa med

    MVH

    Ska se om jag hinner imorgon. Tanken är att gå tillbaka till E85.

    @shinyhead wrote:

    Tokintressanta siffror. Vi är ju många som kör med chip och spridare och som inte har en aning om hur våra motorer mår…egentligen.

    Kan publicera lista med siffror i E85 tråden.

    @Turbocab wrote:

    Jag hade nog fasen kört original, chip alltså… Nur är jag ju ingen trimmare direkt men upp till 1,2 bar i alla fall så funkar ju mina vagnar med Lucas kanon – utan chip. Jag hade chip i vita cabben och jag vettefan om det nånsin gjorde nån skillnad ärligt talat. Att en Lucas-spridare skulle bottna vid 0,7 bar håller jag för orimligt, så snåla marginaler kan inte Saab haft? Alltså jag vet ju inte hur maskinerna mår och vilka avgasvärden som finns vid 1,2 bar men nog borde det blivit konsekvenser efter snart 10 års tokkörande med skruvade APC boxar om det vart riktigt illa.

    Jag kör dock 16T, 2,3 topp, 2,1 insug, Kina IC, 3″ hela vägen osv. Så jag förstår varför de bottnar. Och enligt ett inlägg på STCS så klarade de, just med den setup jag kör, ca 0,8-0,9 bar enligt honom.

    Men ska prova gå tillbaka till E85. För då kunde jag ladda på bra utan problem. Men då fick jag andra bekymmer, som detta med varmstart som jag stör mig något enormt på. Får jag inte ordning på det, överväger jag starkt att köra T5 till nästa säsong. Det är så många fördelar med mappstyrt.