Sv: Re: OG900 MY91 ”Saabina”

Forum Övrigt Projekt / Min bil OG900 MY91 "Saabina" Småpill fr.o.m nu Sv: Re: OG900 MY91 ”Saabina”

anderslindh
Deltagare

Dagen ägnades åt motorbygge ute hos plankan – fan va skoj att det blir så fint! 😀

07.55 hängde jag på låset på mekonomen. Då jag köpt deras kompleteringssats för att få några packningar som utgått på SAAB men dessa inte passade till kåpan vid startmotorn osv så fick jag lämna tillbaka hela satsen och ägnade början av dagen med att skära ut packningar i packningsark. Ett tips till er som måste göra samma sak kan vara att ta ett A4-papper över ytan som ska få packning, se till att få sidan fixerad och stryk/skugga med blyertspenna så får du en perfekt avbild av ytan. Sen klipper du ut denna, lägger på packningsarket, ritar av och skär/stansar ut i den. Blir prima 🙂

Sen började vi montera nya kamkedjesatsen och sånt som syns på bilderna här 🙂

Tror inte jag tvättat av här inne, denna motor var röd och fin på insidan 🙂 Man ser här skillnaden i den röda färgen mellan den nya och gamla..

Ser nu att jag nog får snygga till ytan så trågpackningen tätar ordentligt.. Men blocket är rött och fint på insidan här också :mrgreen:

Jag köpte även packning på tub på mekonomen, den de sa var bäst som komplement till packningarna jag klippt ut. Hoppas den är bra för den var dyr 🙄

Fick även putsa upp en 2,1fuelrail med smärgelduk, det tog nog dryga timmen att få bort all gammal färg och skit, men den blir nog bra hoppas jag 🙂 Bilder kommer väl på den också sen när det är monterat 🙂

Over and out för denna gång

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng