Sv: Re: OG900 MY91 ”Saabina”

Forum Övrigt Projekt / Min bil OG900 MY91 "Saabina" Småpill fr.o.m nu Sv: Re: OG900 MY91 ”Saabina”

anderslindh
Deltagare

Idag var det då den stora dagen för mitt första motorlyft, minst sagt spännande och väldigt betryggande att ha plankan som med-/huvudmekaniker för arbetet. Några spindelleder bråkade lite men annars tycker jag det gick ganska smidigt! Motorlyften gick dock inte in under länkarmarna så man fick palla upp bilen lite, lyfta motorn och dra den framåt och sen sänka ner bilen igen. 🙂

Lite bilder är tagna, men mest har vi jobbat.

Före-bild att komma ihåg tills nya motorn är på plats.

Någon verkar ha stressmekat eller bara inte rett ut saker och ting för inte ska kåpan över svänghjul och koppling vara kapad sådär inte…

Redo för lyft 😀

Motorn ur! Fasen vad gott

Där hänger motorn innan den strippades lite på delar som jag inte hade till nya motorn.

Skitigt och äckligt är där, vilket kanske är bra ur rostskyddssynpunkt. I alla fall har all olja från packboxar hjälpt att hålla rosten borta tror jag. Hö länkarmsinfästning får lagas, men annars tycker jag det såg fint ut i karossen. 🙂

Sådär står motorn nu i väntan på morgondagen då den ska delas och jag får ett block, en topp och ett insug (+ massa annat som sitter på) över. Någon som vill köpa så säg till 🙂

Nu är jag trött och ska äta!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng