Sv: Re: OG900 MY91 “Saabina” Småpill fr.o.m nu

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / OG900 MY91 "Saabina" Småpill fr.o.m nu / Sv: Re: OG900 MY91 “Saabina” Småpill fr.o.m nu

    juli 22, 2011 at 10:55 #186117

    @Anderslindh wrote:

    @shinyhead wrote:

    Najs! Står rätt högt på min lista också (sedan flera år 😆 ) att få igång farthållaren.
    Hur funkar det med farthållare och eftermonterad APC? Ska ju kopplas in en mojäng till APC som ger endast GLT när farthållaren är aktiverad men vet inte om du har den inkopplad? Jag har det inte och när jag väl får igång farthållaren kommer bilen ladda så mkt den orkar när den vill öka/bibehålla farten. Spelar kvitta kanske i och för sig.

    Ja det är trevligt att ha 🙂 Vi kan ju se om det finns tillfälle en helg att titta på det på din bil under hösten eller så.. Jag har ju inte hittat den där “vacuum switch” som den kallas, i min bil. jag tror inte att jag har någon. Ändå går den aldrig över 0,2-0,3 när den accelererar med farthållaren vilket är ett litet mysterium för mig :p

    Jag var ju med när vi kopplade in APC i den bilen och jag tror inte att vi kopplade in kabeln så den begränsar laddtrycket med farthållare, men jag är lite osäker, men i vilket fall så är det väl inte livsnödvändigt. Det är mer säkerhetstänk att Saab ville begränsa hur mycket den laddar när farthållaren är på.

    Kul att du fått ordning på farthållaren iallafall 🙂

    Mvh
    Henrik