Sv: Re: Og900 T8 Special 1989, 9300 mil

Forum Övrigt Projekt / Min bil Og900 T8 Special 1989, 9300 mil Sv: Re: Og900 T8 Special 1989, 9300 mil

turbocab
Deltagare

Gött, fick sköljt av den, det är precis över fryspunkten här. Nu ser det lite mer lovande ut! Körde en rejäl sväng också, skönt ladd, sköna bromsar, inget klonkade från bakhjulen 😳 eller nåt. Gött!!! Bara tempen som sjönk lite skumt helt plötsligt, men jag har ju inte bytt termostaten, så det får väl bli längre fram också. Kanske borde göra det innan BP så den håller tempen ordenligt för avgasvärdena.

I skuffen har en 12a hittat in, och ett Saab original första förband kit. Förstärkaren sitter på höger sida i skuffen och är inte ivägen alls, luckan går att lyfta på. Förra ägaren hade monterat sitt gamla Pioneer steg där så jag fortsatte på det, fästena fanns ju redan.

Fram är det fräscha ok, lackade hållare och nya sköldar, men absolut ingen knullputs. Det blev jättefint med nya spindlar, nedre länkar och lite skruvar, men fjädern, övre länkarmar etc är fortfarande bruksrostiga. Inga problem alls, bilen är inte för utställning. Jag kommer inte ha tid med nåt sånt heller.

Bak blir det svårt övertyga nån om att det inte är Biltema, för det är det ju. Men det funkar helt ok och ser fräscht ut!

Skivorna bak är återanvända från bilen, dom var jättefina!

😛

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng