Sv: Re: Og900 T8 Special 1989, 9300 mil

Forum Övrigt Projekt / Min bil Og900 T8 Special 1989, 9300 mil Sv: Re: Og900 T8 Special 1989, 9300 mil

turbocab
Deltagare

TurboS Aero, 1993 års modell. 15.000 mil. Idag kört av självaste ordföranden, hans ord ”shit vad den går” när han kämpade för att hinna växla innan varvstopp säger väl lite om hur den går också. :CE

Bilen har just genomgått en större uppfräsching i mitt garage, men jag har inte dokumenterat det. Vi får nöja oss med att det är en sjudjäkla vagn just nu, som kommer bli ännu bättre. Det är en av blott 4x 1993 Aero i landet, museets bil undantaget, cabbar undantagna, de övriga 3 är alla röda för övrigt. Jag har själv utrustat den med svensk Aerospec, dvs stora vingen, kåpor, Aeroemblemet bak. Dock saknar den läderknoppen (!)…. Gick lite snålt till mao. CHassinr 1993 är 54, dvs en mkt tidig bil av denna sista årgång. Kanske var den ämnad annan marknad, vad vet jag? Likt 1992 och 1993 års modell har man jobbat med känslan och det är ganska tight och tyst jämfört med 1991 och äldre. Klart nice!
Edit: Det var ju faktiskt förra ägaren som satte på stora vingen, men jag sålde den till honom…. Bra blev det i alla fall!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng