Sv: Re: Ordföranden svarar om husbilen

Forum Klubbinformation Styrelsen informerar / Hemsidan Ordföranden svarar om husbilen Sv: Re: Ordföranden svarar om husbilen

#115290
hotrodder
Deltagare
Jocke wrote:
Som nyvärvad medlem och har god kontakt med några i styrelsen, så känns det tryggt med en stark styrelse som sätter medlemarna i första led och vågar ta obekväma beslut. Då jag själv varit delaktig i en större renovering av en tillsynes ”enkel” Saab med allt vad det innebär, kan jag bara konstatera att kalkylera en budget och att hålla sig till den när nyhetens behag tar tag i en är inte det lättaste. Ang 92H så har jag sett några bilder och den renoveringen kan komma att sticka i väg utan större problem, och det ska INTE medlemarnas pengar användas till, ser heldre att man satsar pengarna på nytillverkning av reservdelar till våra bilar.

En fundering: En renovering av 92H kräver en hel del kompetens för att kunna driva ett sådant projekt till slutet……finns den??

Tips! Har god kontakt med en person som har mycket stora kunskaper i ”fribärande-spant konstruktioner”…..jag vidareförmedlar gärna den kontakten.

Till styrelsen vädjar jag att INTE kliva in i detta projekt ”92H”.

Ähum… meddelat i husbilstråden jag inte har för avsikt att disskutera styrelse/ordförande nåt mer men då jag är mycket involverad i husbilens renovering så känner jag att jag måste få bemöta ditt inlägg Jocke

Först, det har ALDRIG varit tal om att Saabklubben skulle dra det ekonomiska lasset till en renovering.
Sakfrågan var om Saabklubben kunde hjälpa till med tex. en webbdomän
Alltså vi pratar 3-500kr och den frågan har ställts till styrelsen flera gånger. Sen tror jag inte du behöver tala om för någon här på forumet att renoveringar kostar. Jag fick frågan Föreningen Saab92H´s styrelsemöte om jag kunde ge en hint om renoveringskostnaden på husbilen och jag svarade; Minst 100 tusen

Jocke… du är alltså en nyvärvad medlem som hittils har gjort ETT inlägg och som deltagit i EN Saabrenovering? Hela ditt resonemang visar att du inte har direkt koll på vad som avhandlats om bla. husbilen på detta forum och jag tycker vi kan lära oss en sak direkt. En renovering är ALDRIG lätt oavsett den utförs på (citat) en enkel Saab eller nåt annat (citat igen) enkel(t) fordon. Men nu tänker inte jag göra som du, alltså ifråga sätta en hel grupp människors samlade kompetens utan jag tänker prata i egen sak.

Kompetensen ja…
Jag har ett bilägande som sträcker sej från 12-års åldern till dagens datum och jag är idag 43. Bläddrar man bland alla gamla reghandlingar som sparats under åren hittar man förutom alla bruksbilar diverse Amazoner/Volvo 140 med webrar och fältlacker. Taksänkta Golfar, en sektionerad VW Sirocco. En boggiförsedd Ford Transit, Vanar bla. ett par i utställningsskick. Har ägt ett antal amerikanare både glidare och muskelbilar och i mitt garage finns bla. en Ford Mustang 1969 mach 1 med match numbers. Har byggt upp flera roddar och även haft egna bilar på diverse mässor och utställningar.
Vidare på ”tunga sidan” Byggt upp tre orkesterbussar bla. en ”deltaplan” (1,5 våningsbuss) från grunden med allt vad det innebär från att skruva ur alla säten till bygga lastutrymme, sovrum, pentry mm. Biltransportbilar, tunga lastbilar… Ska jag fortsätta?

Åyes… Jocke!! mer OT.
Jag har renoverat och hjälpt folk med entuiastbilar under snart 20 år och där hittar du förutom en hel drös med roddar från alla Sveriges hörn även nåt så exlusivt som en Merca 190 cabriolet från femtiotalet. Minns att bara notan på orginalplåten från Mercedes i Tyskland slutade på över 80 tusen kronor. Har riktat upp en VW lyxbuss som var voltad och den som vet hur en sådan ser ut vet även och kan tänka sej hur det blir med taket på en sådan när den går runt.

Har spetskompetens på bilplåt och chassie. Jobbat som bilplåtslagare och har dokumenterad utbildning på både ramrikt med laser och Engelska hjulet. Träarbeten då? Tjae, förutom timmerhuset jag har byggt på drygt 100m² så är min verkstad en före detta lagårdsbyggnad och utan att gå in på detaljer så var det ingen annan som hade verkstad där innan. En sk. carport har det oxå blivit (där husbilen står just nu) en rejäl sådan på 6x12meter. Åhh… *höll på att glömma* har ju även renoverat några husvagnar.

Dessa enkla Saabar då? vet inte hur många jag ägt men, Saab ägandet idag är min 92´a från -56 som fö. går i en mycket uppskattad renoveringstråd på här på forumet just nu. Vidare med en bruksis 9-5´a och tidigare ”tryck & pys” 900… 99´or. Ett antal V4 där bla. en blev reggad och godkänd som cabb när alla andra byggde Buggies på början av åttiotalet och ner till diverse TT-96´or.

/Julle som känner sej lite trampad på tårna.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng