Sv: Re: Projekt Bilskola og900S

Forum Övrigt Projekt / Min bil Projekt Bilskola og900S Sv: Re: Projekt Bilskola og900S

boss_time
Deltagare

Nu måste jag ju uppdatera här så ni inter tror jag gett upp redan! Jag jobbar för fullt så det blir så lite tid över till bilen. Längtar till min ledighet i augusti – då ska jag rota runt på skrotarna här i närheten! 😀

Det största jobbet jag gjort sen sist är polering + vaxning. Köpte en polermaskin med dubbla huvuden på clasohlson (läst att den ska vara helt OK för nybörjare) och körde på med gula sonaxtrissor. Körde först en omgång runt hela bilen med Sonax röda burk med rubbing, därefter ett varv med deras röda polish. Torkade med polerduk + microfiberduk och sedan lade jag på Sonax röda flytande hårdvax för hand. Försökte vaxa med vita trissor men det skvätte så mycket.. Det blev absolut stor skillnad i glans och färgens klarhet av min insats, däremot fick jag knappast bort alla repor. Vågade inte ligga på så hårt, har aldrig polerat förut så jag tänkte att det var bättre att vara lite för mesig än bränna hål på lacken!!

Sedan har jag haft av alla hjulen. Avfettat fälgarna + vaxat på dem lite med samma vax som bilen, mest på kul. Bytt till fräscha Michelin energy savers 15″ runt om, känns skönt att ha sulor i bra skick!

När jag blir ledig ska jag ut och leta delar för FTT-konvertering, har ju som nämnt redan 9000-IC. Har också köpt 4st röda spridare (431:or) av en vänlig själ på forumet så jag lurar lite på en etanolkonvertering i sommar, ska ju ändå ställa in bilen i kallgarage över vintern – inget mer snö och slask för min röding! Börjar plugga igen i september och då är bil både dyrt och onödigt.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng