Sv: Re: Registreringsbesiktning

Forum Modellspecifika forum Sonett Registreringsbesiktning Sv: Re: Registreringsbesiktning

#121295
emul
Moderator

Ungdomens dumhet.. 😉

Vidare forskning idag bekrĂ€ftar det mesta som killen pĂ„ SBP sade igĂ„r – med betoning pĂ„ nĂ€stan.

Det framkom idag att det Àr 7mm höga siffror som gÀller för chassistÀmpling, inte 5mm som han sade.

Bullerintyg krÀvs som sagt frÄn -72. Bromsintyg frÄn -74.

Vidare sĂ„ krĂ€vs det inte att man byter ut hastighetsmĂ€tare pĂ„ tom -70, det rĂ€cker att markera med km/h sjĂ€lv! Roande. Före -56 behöver man ingen hastighetsmĂ€tare alls, efter -56 ska man ha en. Det Ă€r dock oklart om den behöver visa nĂ„got.. 😉

Positionslampor krÀvs frÄn och med -76, sÄ om man har icke-vita pÄ sin Sonett kan man helt sonika koppla bort dem.

Till sist tog jag mig förbi Saab – en vild chansning. De var faktiskt vĂ€ldigt trevliga! Roade av gamla bilar uppenbarligen. De sade att det finns en man vid namn Sture Sturesson i TrollhĂ€ttan som har alla dessa papper. Man fĂ„r kontakta honom, fĂ„ dem skickade till valfri Saabverkstad och sen Ă„ka dit och fĂ„ en underskrift pĂ„ att det stĂ€mmer. Saab hĂ€r ville ta typ 200 spĂ€nn för underskriften, SS vill ha 2000 per intyg. Rena rĂ„net.

Till den intressanta frĂ„gan dĂ„ – vilka hĂ€r har regbesiktigat Sonetter frĂ„n USA? Hur har ni gjort? Finns intygen hos nĂ„gon som Ă€r villig att skicka kopior?

// Med hopp om Saab-anda.. 😉

Genom att fortsÀtta anvÀnda denna webbplats godkÀnner du anvÀndandet av kakor. mer information

Dina kakinstÀllningar för denna webbplats Àr satt till "tillÄt kakor" för att ge dig den bÀsta upplevelsen. Om du fortsÀtter anvÀnda webbplatsen utan att Àndra dina instÀllningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan sÄ samtycker du till detta.

StÀng