Sv: Re: Renovera turbomotor. 2.1 block?

Forum Modellspecifika forum OG900 Renovera turbomotor. 2.1 block? Sv: Re: Renovera turbomotor. 2.1 block?

#189503

M.Broberg
Deltagare

Största skillanden mellan topparna ligger i flödet.. från 900aero.com

B202 symmetric ports (old generation, with oil feed pipes)
Flow intake: 153* CFM
Flow exhaust: 160* CFM

B202 symmetric ports (new generation, no oil feed pipes)
Flow intake: 182* CFM
Flow exhaust: 165* CFM

B212 & B234 ”longhead”
Flow intake: 192* CFM
Flow exhaust: 170* CFM

B204/B234 (T5) ”shorthead”
Flow intake: 228* CFM
Flow exhaust: 17x* CFM

Med tanke på flödesskillnaden + då skillnaden i kammarna (-84 kammen är ju tokslö) så är 1984 års 175 hk Jävligt imponerande kontra modernare motorerna.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng