Sv: Re: Renovering av 95a årsm. 1975

Forum Övrigt Projekt / Min bil Renovering av 95a årsm. 1975 Sv: Re: Renovering av 95a årsm. 1975

vidar
Deltagare

Bromsdelar tillbaka från blästern! Blir ju som nytt 🙂

Lite färg på så blir dom fina.

Golvet före ingrepp, ser inte så farligt ut men det är mycket smårost runt länkarmsinfästningen.

Dom tre vännerna Oppigårds, WD40 och slip. Tröst, muttersmörj och slipen dög väl inte riktigt till att kapa igenom plåten, däremot så var den grym på att få loss färgrester.

Bort fula rost, bort!

Ny fin plåt kapad från donatorbilen. Det kommer nog inte vara så mycket kvar av den när jag är färdig med tigersåg och kofot…

Plåten nästan helt inpassad.

Skulle gärna fortsatt och svetsa fast plåten men eftersom jag just råkat bli med flickvän så sviker arbetsmoralen. På nåt märkligt vis är det trevligare att hångla än att såga i rostiga plåtbitar… Fast hon stödjer mig till fullo, hon gillar udda prylar från sjuttiotalet (mig inkl.) och den är ju dessutom bäddbar.

Åkte ner till Anderstorps centrum och mötte en otroligt grann Saab. Enligt ägaren renoverad för femton år sen och sen dess knappt använd. Ger inspiration när man möter så här granna saker!

(även om jag föredrar att använda min bil och inte bara putsa på den 😉 )

Återkommer nästa vecka!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng