Sv: Re: Renovering av min gamla Turbo 99’a

Forum Övrigt Projekt / Min bil Renovering av min gamla Turbo 99’a Sv: Re: Renovering av min gamla Turbo 99’a

morsole
Deltagare

@gv8 wrote:

Det ser lovande ut så långt vad gäller insprutningen. De funktioner som jag har testat har fungerat. Den fungerade trots allt väldigt bra när den plockades ner.
Ska försöka få till en bränsletryckmätare. Kan vara bra till felsökning framöver.
En önsketanke vore att kunna starta upp motorn och trimma in den i verkstadsmiljö före montage i bilen.

Tror att den smala ventilationsslangen ska flyttas till röret upptill på tanklocket.

Lite rengöring av mängdmätaren skulle inte skada. Vet inte hur tungt det ska vara att lyfta plattan. Var tvungen och använda en tång för att orka. Det blev betydligt lättare om bränsletillskottsventilen aktiverades. Den går lätt om pumpen stängs av. Ev.avlagringar kanske kan lösas upp med något starkt lösningsmedel i bensinen om den får stå och gå ett tag.

Fungerar bra med glasburkar. Inte så mycket bensinlukt.

Styrtrycksventilen är en av nycklarna i systemet och kommer att mätas upp när jag har en mätare.

Magnetventil och tryckregulator som bl.a. aktiveras av spjällkontakten nedan. Den aktiveras även av hastighetsgivaren somt återstår att testa.

Aktiverad spjällkontakt resulterar i 0 ohm.på microswitchen.

Eftersom det är ett faktum att etanol löser upp hartsavlagringar i bensinsystem borde det vara kanon att låta etanol stå i systemet när du nu har gjort så mycket jobb med det i övrigt. Det luktar ännu mindre än vanlig soppa, samtidigt så är det väl prisvänligt också?

Vi som kör på etanol dagligen vet att etanolen löse upp avlagringar efter bensinen; det händer inget i övrig, hade tidigare en k jet’are som gick på etanol, nog 10k mil, utan att nåt löstes upp. MÖJLIGEN en oring i bränslemängdmätaren; men det var ju gamla grejor så det kanske hade hänt ändå!

Mvh Johannes

Bor i Sjöbo, bra på gamla bromsar bl a!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng