Sv: Re: Renovering av min gamla Turbo 99’a

Forum Övrigt Projekt / Min bil Renovering av min gamla Turbo 99’a Sv: Re: Renovering av min gamla Turbo 99’a

@Morsole wrote:

Så länge det inte är diesel går det rätt så lätt att konvertera; tänk på att gammbilarna går bättre på etanol, dvs får inte så lätt skador på ventilsäten då etanolen ger en kallare motor…

Alla dina bilar går att konvertera; förgasarbilarna där borrar du antingen upp munstycket, eller du slipar nålen. Testa dig fram, ha gärna en extranål i reserv om du skulle bli för ivrig med slipduken!

Mvh Johannes

Jo, detta tror jag på! Men jag orkade bara skruva under förgasaren. Funkade ju fint när bilen vart genomvarm. Kändes som 120 hk ist för 100 å lite av en ketchupeffekt vid 3500-5500/6000. Sketskoj! Har påtalat att man borde samla E85 i en egen tråd…för nu känns det som jag kapar denna tråd…

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng