Sv: Re: Ritning Hasplåt V4 , og 900 ?

Forum Övrigt SSR Ritning Hasplåt V4 , og 900 ? Sv: Re: Ritning Hasplåt V4 , og 900 ?

#146956
kjellboget
Deltagare

Får se om jag kan vara till någon hjälp med V4 plåt.
Har fått några nytillverkade efter original plåtar så måtten bör stämma då de passar utmärkt. Har använt 5 mm durk aluminium med den släta sidan nedåt.
B= bakkant 205 mm
B= framkant 395 mm
L= 1120 mm
Från bakkant mätt 650 mm så knäcks plåten ca 10 grader uppåt (är ca då jag inte kan mäta gradantalet)
Från bakkant mätt så ska plåten bockas i en rundning mellan 1020 och 1090 mm vilket innebär att dom sista 30 mm i framkant är rak.
Mätt från topp framkant till första bockningen så blir gradantalet ca 45 grader i rundningen.
Någon som förstår??
Som ribbor under plåten så fanns det vad jag förstår 2 alt 3 st som är fast nitade.

Hoppas det kan vara till hjälp.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng