Sv: Re: Saab 9-5 SE 2.3T 2001: Bamsan

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 9-5 SE 2.3T 2001: Bamsan Sv: Re: Saab 9-5 SE 2.3T 2001: Bamsan

Janne Hagnell
Moderator

Idag åtgärdades det som stört utseendet mest (Bamsans, alltså, inte mitt…): Tanklocket och de obligatoriskt flagade emblemen. Tanklockseesättaren från en röd bil har jag ägnat några dagar åt att lacka så nu var det bara att montera. Eller bara och bara… Upptäckte att det var av en äldre modell som saknar det lilla hålet för säkerhetssnöret. Kunde förstås skippat snöret men jag klämde fast det underfästet istället. :wrench

Nya emblem blev samma sort som på Bumsan, svart och silver med flygplanet. Sitter som en smäck på en vit bil! :CE

Har dessutom kikat på vevhusventilationen och den ser ut som version sex, vilket den ju borde vara då den monterades 2009. 😀

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng