Sv: Re: Saab 900 2.0 turbo

Forum / Övrigt / Projekt / Min bil / Saab 900 2.0 turbo / Sv: Re: Saab 900 2.0 turbo

    november 8, 2014 at 19:47 #199462

    god kväll blir en lagom historia ikväll..
    nu kommer jag till en ännu återvändsgränd. den guldiga bilen såld till min mor som sagt.. min röda 900 turbo finns inte i min ägo längre..
    kan ju säga så här efter turbo bytet så gick den relativt bra men stöldspärren hoppade in som den kände för. startmotorn lätt som ett rea plan inte så farligt där men sen så började elen leka sitt egna liv.. all belysning kunde slockna så inget funkade och ibland kunde det likna ett disco blinkade överallt så tröttnade på el fel så den åkte iväg.. och efter denna bilen så har jag bestämt mig att aldrig ha en saab nyare än 1992 innan all el kom.. så jag ångrar alldeles för mycket att jag gjorde av med 99:an så kontaktade han som äger den nu, men han ville inte sälja tillbaka den..sen så fick jag sms om en som hade en 99:a till salu och han hade blivit upp ringd av han som äger min gamla 99:a.. så för att inte inveckla det mer så imorgon är jag ägare till en 2dr saab 99 1984 med 19000mil på mätaren och den ska inte vara upprostad eller sönderskruvad.. så ibland för något ont med sig lite goda saker eller vad man säger..
    god kväll