Sv: Re: Saab 900 2.0i 1998: Bumsan

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 2.0i 1998: Bumsan Sv: Re: Saab 900 2.0i 1998: Bumsan

Janne Hagnell
Moderator

I morse ringde brorsonen: Bumsan hade failat (som det heter numera) på handbromsen igen i besiktningen! :bh
Inget att be för, bara att ge sig in under bilen och försöka spänna dragstången. Ännu en jämra Opelkonstruktion: gängad stång oskyddad mitt under bilen = fastrostat! 🙁 Och = gick av! 👿 Så det blev att skruva loss hela handbromsspaken, kapa av de sista rostiga gängvarven, gänga stångstumpen en bit och sedan skulle man ha en så’n där lång skarvmutter sa jag och drog ut en låda – där det låg en i rätt dimension!! :CE Så på med den, på med en bit gängstång och handbroms-HPD var klar! :race

Fick mess för en stund sedan att nu är även denna tvåa släckt. :AP

96 V4 1975 ”Bollen”
96 V4 1979 ”Sköldpaddan” (fast eg dotterns)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng