Sv: Re: Saab 900 2,0T 1997 + nya projekt sökes!!

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 T16 LUX 1984, ng9-5 Aero 2011, 9-3 Nevs(till salu) Sv: Re: Saab 900 2,0T 1997 + nya projekt sökes!!

turbolamko
Deltagare

Inte hänt nånting stort ännu här inte!

Är tyvärr fortfarande arbetslös och söker jobb, men dock så fick jag tag på helt nya backspegelkåpor till min röde NG900 då de nuvarande har lite smårepor… Stort tack till Henrikg för en smidig affär!! 🙂 Snart så får jag hem en extramätare(yttertemperaturmätare) med hållare för 3x mätare till OG900.

Men ett stort framsteg kan dock göras snart om allt går vägen med jobb, ekonomi, livet osv:

Vad innebär eventuella framsteget?? Jo det ska jag säga här! Som de flesta av er som känner mig vet så är jag på jakt efter en OG900 Trubbnos T16 1984-1986 samt en NG900 Talladega coupé, och jag kan intyga att jag har ögonen på en av dessa bilar jag söker till min samling. Har sparat regnumret samt även lite bilder på bilen som kommer visas här nedan.

Detta kan komma att bli nästa projekt 😉

Bilen är en Saab 900 4D T16 LUX av 1984 årsmodell, denna har legat ute på blocket ett tag och när ägaren beskrev annonsen så finns det lite rost men det kan nog inte vara allt för mycket med tanke på att den gått uppe i Norrland så det kan nog bara vara litegrann så, har gått 26000 mil och endast haft 2 ägare(står 3 ägare på pappren), återstår att se hur skicket är när det kan bli dags att titta på bilen om ägaren vill sälja den, har tydligen inte gjorts ägarbyte när jag kollade på Transportstyrelsens uppgifter om andra fordon. Så vi får hålla tummarna för det bästa!

Går allt fint så är planen är att jag ska hålla den helt original med US-Turbo fälgarna, icke kromad grill osv för att hålla originaliteten på den, extraljuen ska bort och dekalen i framrutan ska också bort! Återstår att se övrigt!

To be continued!!!

Bilar:
2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng