Sv: Re: Saab 900 2,0T 1997 + OG900 T16 LUX på ingång???

Forum Övrigt Projekt / Min bil 900 T16 LUX 1984, ng9-5 Aero 2011, 9-3 Nevs(till salu) Sv: Re: Saab 900 2,0T 1997 + OG900 T16 LUX på ingång???

turbolamko
Deltagare

@el turbo negro wrote:

gör det rätta å köp en äldre 900 att pyssla med.
eller varför inte ta ett lån å börja renovera en gammal 900 t mvh niklas

Jo jag vill ha en OG900 också men som du ser så är jag arbetslös och därför investerar jag inte i en enda ny sak just nu pga kass ekonomi, har ju en annan 900 av 1984 årsmodell på gång om det skulle gå vägen med jobb och ekonomi, du kan se första sidan på denna tråden så ser du en bild på en 900 T16 LUX 🙂

Jag vill inte hålla på att ta banklån när jag är arbetslös för det första och dessutom kommer de inte ge ett lån till arbetslösa folk, och för det andra så vill jag helst undvika betalningsanmärkningar i framtiden, orkar inte bli skuldsatt… 🙄

Men den jag har nu är det inget fel på heller 😀 Detta är dessutom sista årsmodellen innan GM gick in som 100% ägare i Saab!!

Ett litet ljus i mörkret kom idag dock 😉

KL 11:00: Försäkrad och påställd
KL 19:50: Anländer till uppställningsplatsen
KL 19:55: Skynket togs av och sedan monterade jag in batteriet och kopplade på polerna
KL 20:00: Citat från Mad Mike på MTVs Pimp My Ride: ”And now you really got an electrical nightmare in your car! IT’S ALIVE!!!!” = startades upp direkt på första försöket 😀 😀 Men en trött startmotor var det dock… och det var irriterande! Blir väl att beställa en ny då…

Passade även på att montera dit USA-blinkersen(enbart lyktorna då), jäklar va matta originalen var kan jag säga er, inte så jättefina efter 34000 mil, kan man plocka isär strålkastarinsatserna och rengöra så att de inte blir matta eller är det nya som gäller? För de verkar också göra sitt snart utseendemässigt!

Ska boka tid inför besiktning och göra lite finjusteringar som nya glödlampor till nummerskyltsbelysningen och parkeringsljusen fram, plocka bort strålkastartorkarna då de fungerar lite som de själva vill!

De måste ändrat reglerna nu dessutom, för min bil får köras i 3 veckor nu innan körförbud inträder igen om jag inte besiktigar den innan dess, för innan så fick man inte köra förrän man besiktigat den men nu har den inte körförbud alls i max 3 veckor, skönt! Rätta mig om jag har fel!

Bilar:
2x og900: 1x og900 T16 LUX 1984 45000 mil (sommarbil/finbil nr 1), 1x og900s 1990 (till salu)
Ng9-5 Aero BioPower XWD 2011, Mackan steg 3 ca 340-350 hk(bruksbil sommarhalvåret)
Ng9-3 Aero Nevs 2014 1500 aldrig vinterkörd mil (sommar/finbil nr 2)

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng