Sv: Re: Saab 900 2,1 – 92

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 2,1 – 92 Sv: Re: Saab 900 2,1 – 92

saab putte
Deltagare

Hej!

Nu är det dags för en liten uppdatering här med, snart 1 år sedan 🙂 Bilen har bara gått å gått. Bytte höger yttre drivknuts damask typ i april i fjol, gjorde en översyn inför besiktning idag och fann nu ett hål i vänster yttre damask. Så den har jag bytt idag. Bromsljusen var svarta med, fick byta säkringen. En xtraljuslampa bytte jag med samt petade igång en skärmblinkers. Jo ett bromsbelägg bytte jag med. Ja ja bytte bara ett 🙂 Har en del bättre begagnade belägg liggandes. Brukar planslipa dem och lägga undan. Perfekt till bruksbilen. 🙂 Handbromsen justerade jag lite lätt med.

Så på måndag får jag domen, hoppas det går bra.

Kikade även på bromsoken fram, renoverade dem för ca 2,5 år sedan, då jag lagade upp framvagnen. Blästrade oken och målade det ena med hammarlack med zinkgrund under, och det andra målade jag med CRC Galvabrite på spray. Faktiskt så har båda stått sig riktigt bra, knappt nån rost alls har kommit tillbaka. Bilen har gått året runt i ur å skur.

Lite bilder.

Faktiskt så kan man ha för många saabar. Det är sanning det 🙂

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng