Sv: Re: Saab 900 Aero MY88 (Provbil PF59)

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 Aero MY88 (Provbil PF59) Sv: Re: Saab 900 Aero MY88 (Provbil PF59)

henrikg
Deltagare

Nu äntligen är den svarte igång för säsongen! Den har fått sig en översyn nu i helgen bl.a. och för denna säsong har vi gjort följande:

– Ny generator
– Ny startmotor (kändes trött, nu rapp till tusen!)
– Konverterat och fyllt AC-systemet (Kompressorn knorrar dock, vi får se om den klarat sig efter 12år i vila)
– Ny BTR (2.8bar, för att få mer bränsle, lambdaregleringen fixar att kompensera i normalkörning)
– Ny vindrutetorkarmotor (kändes lite seg, men går nu finfint)
– Nya vindrutetorkararmar
– Bytt till stålkula och satt på en ny läderknopp, vilken skillnad!

Kommer köra en sväng idag på 15mil, och kommer komma till STCS träffen på Kinnekulle den 16:e 🙂 Jag hoppas vi ses där!

Sen kan jag inte förså varför min mor påstår att det är för många Saabar utanför huset? Känner ni igen er? Känns som Saabägare sällan nöjer sig med EN bil? 🙂

Mvh
Henrik

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng