Sv: Re: saab 900 i 16 aut 7000 mil

Forum Övrigt Projekt / Min bil saab 900 i 16 aut 7000 mil Sv: Re: saab 900 i 16 aut 7000 mil

wallero
Deltagare

nu är allt klart har varit ett helvete att få allt att passa överallt
motor fästet har jag fräst av duktig på ett par ställen å förstärkt samt filat på kanten på aut lådan då extraktorn eg är byggd till 900 i16 5 vxl
det är ju ca 1,5 cm gjut gods brevid locket i bak på lådan så det var inga problem att slipa av
sen köpte jag en lambda mutter på bilallt å svetsade i extraktorgrenröret exackt på samma ställe som den sitter orginal.
sen är det 2,5 tums rör till turbo systemet i bak som är till 900 turbo eg 2,5 tum med hagel bössan.
det blir för mycket resonans ljud med bara en dämpare längst bak så jag ska köpa en rund avlång simons å sätta på mitten tar ju bara ca 30 min att kapa av en bit på röret å skjuva i sen ska det vara klart.
kissen sätts på i vår före bes.
extraktor 2800kr
halv sats simons på speeparts 1900kr med hagel bössa.
250kr för 1 meter 2,5 tums rör
och en 30 graders böj efter extraktor grenröret.
samt en ny pinnbults sats till grenrör 30kr
blir några hundra till för en ny dämpare på mitten men det spelar ingen roll nu är jag nöjd med bilen
och tror å hoppas att den ligger runt ca 160-170hk
har ju satt i rallycross kammar
annat moddat soppa chip
samt öppet jr filter
extraktor
och 2,5 tums simons .
mvh niklas
frågor besvaras mer än gärna.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng