Sv: Re: SAAB 900 med Ford V8

Forum Modellspecifika forum OG900 SAAB 900 med Ford V8 Sv: Re: SAAB 900 med Ford V8

emlo
Deltagare

Kul idé detta. Om jag inte missminner mig brukar det väl dyka upp en Porsche 550 Spider-replika vid Rosersberg Classic Car Show. Jag har för mig att han kör og900-låda i kombination med Rover V8. En ohelig allians kan tyckas men garanterat en kul bil att köra. Nu är ju bilen säkert lätt som tusan vilket kanske gör det enklare att få lådan att hålla, men ändå.
När det gäller jänkebilar som är FWD så är ju som sagt Eldorado och Seville (67->) framkrafsare. De har även syskon, Olds Tornado och Buick Riviera som jag tror(?) driver i samma ände. Kanske även andra Cadillac men jag har för dålig koll för att kunna säga säkert. Från mitten av 80-talet någon gång blev aut.lådan 4-växlad, och de håller nog för det mesta. Tyvärr känner jag inte till någon amerikansk manuell låda som har samma layout.
Lycka till!

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng