Sv: Re: Saab 900 T16 Aero 1984 ”Kråkan”

Forum Övrigt Projekt / Min bil Saab 900 T16 Aero 1984 "Kråkan" Sv: Re: Saab 900 T16 Aero 1984 ”Kråkan”

turbocab
Deltagare

Haha, og900 projekt går ofta lite upp och ner…

Drivaxeln sitter med en utvändig låsring ja, inne i själva knuten. Du får gräva bort så mkt fett det går och hitta den, den skall öppnas lite med en låsringstång och flyttas undan, sen kan axeln dras ur men det kan sitta för djävligt. Jag har haft några original Saab knutar och det går bra ofta utan våld, men eftermarknadsgrejor har en tendens fastna och man får typ slå loss dom. Jag har lyckats med detta två gånger till priset av en krossad drivknut…. Ska du byta damask? Även lite slitna knutar på og900 brukar hålla rätt länge även om det knackar lite vid fullt rattutslag, men är gummit slut så är det ju obra.

Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av kakor. mer information

Dina kakinställningar för denna webbplats är satt till "tillåt kakor" för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för kakor eller om du klickar "Acceptera" nedan så samtycker du till detta.

Stäng